Grafinio dizaino tendencijos 2018 metais

 

Grafinis dizainas – viena iš tų sričių, be kurios, šiandien jau nebegalime įsivaizduoti daugybės kitų: IT sferos, verslo, kūrybos, net ir toks elementarus dalykas, kaip jūsų mėgstamiausios kavos pakuotės dizainas, taip pat neatsiejamas nuo grafinio dizaino… Apie jį galima kalbėti labai daug, tačiau bene vienintelis dalykas, dėl kurio visada būsime teisūs yra tas, kad grafinio dizaino tendencijos nuolat keičiasi. Jos atsiranda, tačiau jau po kurio laiko yra pakeičiamos kitų. Būtent metai paprastai yra tas laiko matas, kiek gyvuoja grafinio dizaino tendencijos. Kitais žodžiais tariant, galima sakyti, kad kiekvienais metais turime vis kitas grafinio dizaino tendencijas. Na, o kas pasakytina apie 2018 – uosius?

 

Grafinio dizaino tendencijos

Drąsiai galima sakyti, kad šių metų – 2018 – ųjų grafinio dizaino tendencijos yra netikėtos, originalios, įkvepiančios bei įsimenančios. Netikite? Pats metas susipažinti ir įsitikinti.

  • Žaidimas šešėliais

Visų pirma, reikia pasakyti, kad šešėliai yra jau nebenaujas grafinio dizaino sprendimas, tačiau taip pat svarbu pabrėžti, kad būtent šiais metais kūrėjai šešėliais žaidžia kaip niekad  daug ir kaip niekad drąsiai. O rezultatai iš tiesų džiugina – žaidžiant šešėliais, išgaunami netikėti estetiniai sprendimai, sukuriami erdviniai elementai, įvairios iliuzijos bei netikėtumai. Taigi, žaidimas šešėliais neabejotinai yra viena svarbiausių šių metų grafinio dizaino tendencijų.

  • Netikėti spalviniai sprendimai

Jei grafinio dizaino kūrėjai dar niekada tiek daug nežaidė šešėliais kaip dabar, tai apie juos galima pasakyti ir dar vieną detalę – dar niekada nebuvo naudojama tiek daug spalvinių sprendimų kaip dabar. Ką iki šiol buvo įpratę matyti vartotojai? Niekuo neišsiskiriančias spalvas, vienos iš jų – ypač ryškios, kitos – galbūt labiau pastelinės… Tačiau tai, ką galima pamatyti šiandien, tiesiog pribloškia savo įvairove… Grafinio dizaino kūrėjai tampa vis drąsesni bei atviresni paieškoms, tad naudojama vis daugiau spalvų bei atspalvių, pastarieji maišosi vieni su kitais, sukurdami neįtikėtinas spalvines gamas, struktūras, elementus… Naudojami ir ryškūs kontrastai, spalvų perėjimai, įvairūs tonai bei efektai. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų visiškai nederančios spalvos šiandien kuo puikiausiai yra suderinamos grafinio dizaino kūrėjų. Belieka tik pridurti, kad ši tendencija grafinio dizaino kūrimą paverčia tikrų tikriausiu nemažai pastangų reikalaujančiu, tačiau ir tuo pat metu labai smagiu kūrybiniu iššūkiu.

  • Fonas iš judančių dalelių

Dar viena šių metų grafinio dizaino tendencija yra fonai, sukurti iš judančių dalelių. Tokie sprendimai primena nesudėtingas animacijas ir tampa puikiu grafinio dizaino elementu. Tai – dinamiška, netikėta, leidžia išvengti nuobodulio, kuris galimas tuo atveju, jei bus naudojami vien tik statiški sprendimai. Net ir tuo atveju, jei būtų pasirinkta tik juoda – balta, toks judantis fonas suteikia daug pranašumų bei puikų vaizdą. Na, o, jei būtų naudojamos ir spalvos, galima nė neabejoti – rezultatas bus dar geresnis. Spalvotas ar nespalvotas fonas iš judančių dalelių – skoninga, patrauklu ir tai, ko reikia norint sudominti šių dienų vartotojus.

  • Integruotas nedidelės animacijos

Dar viena šiųmetė grafinio dizaino kūrimo tendencija yra integruotos nedidelės animacijos. Tiesa, nereikėtų jų painioti su ką tik įvardintu ir aprašytu judančių dalelių fonu (šiuo atveju kalbama apie didelį plotą), o integruotos nedidelės animacijos visai kas kita. Vis dėlto, šis sprendimas taip pat turi savito žavesio: ne tik suteikia įvairovės ar estetiškumo, bet ir gali atlikti nuorodos funkciją.

  • Vintažas

Vintažo sprendimai puikiai tinka siekiant tiek klasikinio, tiek modernumu alsuojančio rezultato; jie sužavi savo patrauklumu, estetiškumu, rafinuotumu, elegancija, subtilumu, tačiau tuo pat metu gali priversti stebėtis, šokiruoti, o taip pat – įsiminti, patraukti ir išlaikyti aplinkinių. Ar dar reikia argumentų, kodėl vintažo sprendimai puikiai tinka naudoti kuriant grafinį dizainą? Taigi, vintažiniai sprendimai yra dar viena šių dienų grafinio dizaino tendencija. Belieka tik pridurti, kad dažnu atveju dizainas, kurį kuriant buvo pasitelktas vintažas, primena tarsi iš atskirtų detalių sudėliotą mozaiką, kuomet, atrodytų, netgi patys kontrastiškiausi elementai susijungia į harmoningą visumą. Be to, vintažiniai sprendimai turi ir dar vieną puikų pranašumą: pastebėta, kad vintažo elementai žavi įvairių amžiaus kategorijų vartotojus.

  • Autentiškos fotografijos

Dar viena šių metų grafinio dizaino tendencija – autentiškų fotografijų naudojimas.  Nieko keista, kodėl būtent ši tendencija išplito labai plačiai, gali pasigirti dideliu populiarumu ir visai nenustebintų faktas, jei tokie sprendimai būtų pasitelkiami ir ateityje. Ir viskas dėlto, jog autentiškų fotografijų naudojimas turi labai daug savitų privalumų. Visų pirma, autentiškos fotografijos alsuoja tikrove. Ne paslaptis, kad daugybė kitų elementų, kurie yra naudojami grafinio dizaino kūrimui  atrodo nelabai tikroviškai. Tačiau to tikrai negalima pasakyti, kai kalbame apie autentiškas fotografijas – jei jūsų tikslas yra sukurti ypač tikrovišką vaizdą, geresnio pasirinkimo tikrai nerasite. Tačiau ir tai dar ne viskas – autentiškos fotografijos gali papasakoti pačias įvairiausias istorijas. Juk ne veltui sakoma, kad geriau vieną kartą pamatyti nei dešimt išgirsti… Fotografijos gali užtikrinti tokį pat efektą – vos išvydęs vaizdą, vartotojas jį supras ne kaip vien tik estetinį sprendimą, bet ir kaip galimybę susipažinti su tam tikra istorija. Tačiau ir tai dar ne viskas – praktiškai nėra tokios srities ar atvejo, kuomet nebūtų galima pritaikyti autentiškos fotografijos. Nesvarbu, ką norite pasakyti, nesvarbu, ką norite parodyti, nesvarbu, kokią emociją norite perteikti – visada galima surasti patį geriausią sprendimą autentiškos fotografijos pavidalu.

  • Didesnė šriftų įvairovė

Jau minėjome, kad kuriant grafinį dizainą vis dažniau nusprendžiama naudoti drąsius, kūrybingus, išskirtinius sprendimus, kurie yra susiję su spalvos, atspalviais, jų įvairove bei struktūromis, tačiau tai, dar ne viskas, kas pasitelkiama šiandien, siekiant sukurti patį geriausią dizainą. Tai kuo puikiausiai iliustruoja dar viena šių metų tendencija, kuri rodo, kad naudojami kuo įvairesni, kuo įmantresni, kuo labiau pritrenkiantys šriftai. Ne paslaptis, kad tekstinė informacija taip pat yra svarbus grafinio dizaino elementas, todėl šriftai leidžia padaryti labai daug – išsiskirti, atkreipti dėmesį, papuošti ar net suintriguoti…

 

Interneto svetainių tendencijos

Susipažinus su grafinio dizaino tendencijomis, dėmesį verta atkreipti ir į interneto svetaines. Kas pasakytina apie jas? Taigi, pats metas susipažinti ir su 2018 – ųjų metų interneto svetainių tendencijomis.

  • Žaidimais šešėliais

Viena labiausiai šiais metais pastebimų tendencijų kuriant interneto svetaines, yra žaidimas šešėliais. Toks pasirinkimas ne tik leidžia sukurti estetišką bei įvairų vaizdą, bet ir suteikia originalumo, išskirtinumo, kadangi išgaunamos vienetinės formos, fonai. Taip pat sukuriamos optinės iliuzijos, kurios net pačią paprasčiausią interneto svetainę paverčia meno kūriniu.

  • Judančių dalelių fonas

Fonai iš judančių dalelių, atrodo išskirtinai, originaliai, įdomia, suteikia įvairovės bei  kur kas labiau sudomina vartotoją. Nesunku pastebėti, kad šie privalumai neliko nepastebėti – interneto svetainių kūrėjai netruko pastebėti, kad būtent judančių dalelių fonas gali tapti idealiu pasirinkimu kuriant interneto svetaines. Taigi, nesunku pastebėti, kad interneto svetainių kūrimas 2018 – aisiais metais ir buvo praturtintas šia detale. Belieka tik pridurti, kad šis sprendimas kuo puikiausiai pasiteisino, todėl labai tikėtina, kad judančių dalelių fonus išvysime ir kitais metais.

  • Animacijos

Ne paslaptis, kad viena paveikslėlis gali pasakyti daugiau nei 100 žodžių, o jei tas paveikslėlis yra dar ir animuotas… Tokiu atveju jo galimybė dar labiau padidėja – galima perduoti ne tik dar daugiau informacijos, bet ir užtikrinti maksimalų estetiškumą, patrauklumą, išskirtinumą bei  galimybę patraukti vartotojo dėmesį. Nesunku pastebėti, kad visa tai ir yra, ko reikia, interneto svetainių kūrėjams. Taigi, animacijos neabejotinai yra viena labiausiai pasiteisinusių interneto svetainių kūrimo tendencijų šiais metais.

  • Asimetriškas elementų išdėstymas

Simetriškas elementų išdėstymas – visada patogus, įprastas bei niekuo neišsiskiriantis sprendimas, tačiau naujausios interneto svetainių kūrimo tendencijos parodė, kad viskas gali būti  ir kitaip. Asimetriškas elementų išdėstymas žavi savo netikėtumu, neįprastumu ir išskirtiniu vaizdu. Visa tai padeda pritraukti vartotojo dėmesį. Taigi, belieka tik daryti išvadą, kad asimetriškas elementų  išdėstymas yra viena labiausiai pasitvirtinusių interneto kūrimo svetainių tendencijų.

 

 

Logotipų dizaino tendencijos

Logotipų reikšmė yra gerokai didesnė bei svarbesnė, nei galima pamanyti iš pirmo karto. Drąsiai galima tvirtinti, kad tai yra vienas svarbiausių verslo skiriamųjų ženklų, todėl jam priskiriama labai daug epitetų bei reikalavimų: jis turi išskirti verslą iš daugybės kitų, o taip pat priversti įsiminti, būti vienintelis, originalus, nepakartojamas, techniškai tvarkingai išpildytas, atrodyti estetiškai, nešti tam tikrą žinutę. Akivaizdu, kad logotipų kūrimui keliama iš tiesų labai daug įvairių reikalavimų. Šiuo atveju bent kiek gelbėja tai, kad kiekvienais metais yra siūlomos naujos tendencijos logotipų kūrimui. Taigi, kuo nustebinti gali logotipų kūrimas šiais metais, kokios tendencijos vyrauja?

  • Svarbu ne tik sukurti logotipą, bet ir suvokti kontekstą

Šiandien gyvename tokioje visuomenėje, kuomet jau vien tik sukurti logotipą, kaip akiai patrauklų bei techniškai tvarkingą elementą, jau nebepakanka. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad sukurti logotipai turi būti kai kas daugiau nei vien tik estetiškas bei techniškai tvarkingai išpildytas kūrybinis sumanymas. Svarbu ne tik sukurti logotipą, bet ir nešti tam tikrą žinią, suvokti kontekstą. Logotipas turi būti daugiau nei vien tik nieko nesakantis ženklas. Taigi, kokią žinią turi nešti Jūsų logotipas?

  • Gerą nuotaiką skleidžiantys

Marketingo specialistai jau seniai patvirtino vieną labai svarbią tiesą: vartotojai visada kur kas labiau atkreipia dėmesį  ir įsimena tai, kad skleidžia gerą nuotaiką, pralinksmina – priverčia garsiai nusikvatoti arba bent jau šyptelti. Taigi, logotipų kūrimas yra neatsiejamas ir nuo dar vienos tendencijos – jei norite būti pastebėti, įsiminti ir sulaukti pačių geriausių rezultatų, kurkite gerą nuotaiką skleidžiančius, nusišypsoti priversiančius logotipus.

  • Metaforos

Jei reikia pasiekti rezultatą, kuris priverstų žmogų susimąstyti, įsiminti, pamėgti, arba tiesiog supurtytų ir leistų į tuos pačius dalykus pažiūrėti naujai, metaforos visada yra puikus pasirinkimas. Būtent dėl šios priežasties nesunku suprasti, kodėl pastaraisiais metais metaforos pradėtos naudoti ir kuriant logotipus. Medis, primenantis žmogaus galvos smegenų struktūrą, logotipas, primenantis cheminę formulę? Kodėl gi ne?…

  • Ekstremalūs sprendimai

Dar viena šių metų logotipų kūrimo tendencija yra ekstremalūs sprendimai. Pastarieji yra įgyvendinami tam, kad galutinis rezultatas supurtytų, sukrėstų, nustebintų, šokiruotų vartotojus, sukeltus kokias nors (nebūtinai pačias geriausias) emocijas. Sutikite, skiriamasis ženklas sukurtas Brailio raštu atrodytų iš tiesų neįprastai, ar ne?…

  • Nauji tipografiniai atradimai

Tipografija nuo seno yra žinoma, kaip meninių bei informacinių elementų derinimas. Taigi, nieko keista, kad ji yra laikoma netgi atskira meno šaka. Taigi, puikiai visiems žinoma, kad ten, kur menas, ten  atsiranda ir labai daug erdvės eksperimentams, kurių rezultatais gali būti puikiai pritaikomi kuriant naujus logotipus. Taigi, dar viena šių metų logotipų kūrimo tendencija yra tipografiniai eksperimentai. Vienas tokių pavyzdžių – ženklas, sukurtas naudojat ribines linijas. Atrodo iš tiesų patraukliai, suteikia naujų spalvų jau pabodusiems logotipų kūrimo būdams. Dar vienas pavyzdys – ženklas, sukurtas iš paeiliui didėjančių raidžių. Tai – nauja, netikėta  ir traukia dėmesį.

  • Įvairių spalvų bei formų maišymas

Kalbėdami apie šių metų logotipų dizainų naujoves, negalime nepastebėti, kad kai kurie iš jų buvo sukurti pasitelkiant labai paprastą (tokį paprastą, kad daugelis apie tai tiesiog net nepagalvotų), principą. Tai – įvairių spalvų bei formų maišymas. Taigi, belieka tik pridurti, kad šio principo laikymasis  jau atnešė puikių rezultatų visiems kurie į logotipų kūrimą norėjo pažiūrėti naujai.

  • Logotipas kaip netikėta geometrinė figūra

Dar viena logotipų kūrimo tendencija – kuomet šis ženklas sukuriamas kaip netikėta geometrinė figūra. Toks pasirinkimas visada atrodo ne tik  patraukliai, bet ir moderniai, išskirtinai, suteikia lengvumo.

  • Logotipai – visur

Na, o baigiant pastebėjimus apie logotipų dizainus, belieka tik pridurti ir dar vieną detalę. Ji, beje, buvo pastebime iš anksčiau, tačiau 2018 – ieji metai  vis dar yra tie metai, kuomet negalime pamiršti šios idėjos. Pagrindinė mintis yra ta, kad sukurtas ženklas turi būti naudojamas visur: ne tik ant iškabos, bet ir vizitinių kortelių, rašiklių, plakatų, reklaminių skrajučių, vokų, ženklų, įrenginių ar net baldų. Trumpiau tariant, skiriamas Jūsų verslo ženklas turi būti matomas visur, kur tik įmanoma.

 

Pakuočių dizaino tendencijos

Pakuočių dizainas – dar viena sritis, apie kurią kalbant taip pat galima išvardinti nemažai įvairių tendencijų. Taigi, kokiomis ypatybėmis pasižymi pakuočių dizaino kūrimas šiais metais? Netrukus aptarsime labiausiai pasisekusius sprendimus.

  • Paprastumas bei minimalizmas

Ilgą laiką vartotojai buvo įpratę gyventi tarp daugybės detalių, fragmentų, elementų, komponentų ir visais šias dalykais perkrautų pasirinkimų – pakuočių, afišų, plakatų, reklamos ir t.t. Vis dėlto, ne paslaptis, kad tai, ko yra per daug, anksčiau ar vėliau ima atsibosti arba dar blogiau – vartotojas viskuo persisotina, pavargsta nuo detalių gausos. Todėl šių metų tendencija – sprendimas kurti minimalistines, paprastumu alsuojančias pakuotes iš tiesų pasiteisino ir tapo ypač mėgstama vartotojų. Taigi, šiandien galime išvysti kaip niekada daug tokių gaminių pakuočių, apie kurias nieko kito nepasakysi – paprasta, minimalu, tačiau tuo pat metu informatyvu, skoninga bei efektyviu. Toks pakuočių dizainas tampa tiktų tikriausia atgaiva nuo detalių gausos pavargusiems vartotojams.

  • Pastelinės spalvos

Vartotojai jau netruko pastebėti, kad pastaruoju metu tapo madinga viskas, kas yra pastelinės spalvos: indai, interjero detalės, drabužiai, avalynė ir net tokios smulkmenos, kaip nagų lakai. Taigi, nieko keista, kad ši tendencija pasitvirtino ir kuriant pakuotes. Taigi, šiandieninis pakuočių dizaino kūrimas  dažnu atveju yra  neatsiejamas nuo dar vieno elemento – pastelinių spalvų. Belieka tik pridurti, kad tai yra iš tiesų puikus pasirinkimas – atrodo estetiškai, patraukliai, skoningai, prabangiai, elegantiškai, puikiai tinka įvairiems gaminiams. Ne paslaptis ir tai, kad spalvos, kurių esame apsupti, turi įtakos mūsų sveikatai bei savijautai. Pastelinės spalvos, kaip žinia, suteikia energijos, žvalumo, nuteikia optimistiškai, pozityviai. Taigi, sprendimas naudoti pastelines spalvas, kuriant pakuočių dizainą, buvo tikrai teisingas.

  • Laisvos formos piešiniai

Dar vienas šių dienų pakuočių dizaino akcentas yra laisvos formos piešiniai. Pastarieji, kaip niekas kitas, ne tik pakelia nuotaiką, bet ir nuteikia optimistiškai, suteikia žvalumo, praskaidrina mintis ar netgi priverčia garsiai nusikvatoti. Žodžiu, yra pasiekiamas tikslas – atkreipiamas pirkėjo dėmesys ir sukeliamos geros emocijos. Dar daugiau – drąsiai galima sakyti, kad tokie piešiniai yra kažkieno kūrybos vaisiais, kuriais dalijamasi su visu pasauliu. Tačiau svarbiausia tai, kad tokie piešiniai sužavi  labai plačią auditoriją – jie patraukia tiek 9 – ečio, tiek 90 – ečio dėmesį. Taigi, laisvos formos, neįpareigojančių, tačiau geras emocijas sukeliančių piešinių šiandien galima išvysti vis daugiau ir daugiau: pradedant ledų pakuotėmis ir užbaigiant kosmetikos prekių, vitaminų, namų apyvokos reikmenų pakuotėmis.

  • Filmų herojai bei personažai

Filmai visada buvo ir buvo vienas iš tų dalykų, kuris žavi, jaudina, stebina žiūrovus ir priverčia juos išgyventi daugybę įvairių jausmų. Tačiau ne paslaptis ir tai, kiekvienas filmas turi ne po vieną herojų ar personažą, o nemažą dalį jų žiūrovai įsimena visam laikui. Belieka tik pastebėti, kad dizaino kūrėjai taip pat nepraleido pro akis šios detalės ir puikiai pažįstamus personažus įamžina ant pakuočių. Pakuotė, ant  kurios puikuojasi gerai pažįstamas filmo personažas ar mėgstamas herojus, tarsi sukuria ryšį tarp gaminio ir vartotojo ir tampa viena tų priežasčių, kodėl pirkėjas nusprengia įsigyti produktą.

  • Svarbiausia informacija arba iškilios frazės rašomos išskirtiniu šriftu

Pats metas įvardinti ir dar vieną populiarią šių metų tendenciją: gaminių pakuotės ne tik paįvairinamos skambiomis, iškiliomis frazėmis arba reikšmingomis žinutėmis, bet ir visa ši informacija yra išskiriama ypatingu (didesniu nei įprastu, pasviru, paryškintu ir t.t.) šriftu. Reikšmingos žinutės suteikia prekei papildomos vertės, o išskirtinis šriftas užtikrins, kad tai neliks nepastebėta.

  • Formoms bei medžiagoms nebėra jokių apribojimų

Jei reikėtų trumpai, vienu žodžiu apibūdinti sekančią tendenciją, ji skambėtų taip: drąsa. Iš ir drąsa pasireiškia tuo, jog formoms bei medžiagoms nebėra jokių apribojimų… Bambuko formos sulčių pakelis, medžio žievę primenanti pakuotė… Ar bereikia daugiau pavyzdžių?

  • Vintažinis stilius

Kad vintažas yra mėgstamas vis labiau ir labiau, o jo elementai vis daugiau atranda vietos mūsų kasdienybėje, tai, kuo puikiausiai patvirtina šių metų pakuočių dizaino tendencija – kuriant pakuotes vis labiau pasirenkamas vintažinis stilius. O ir tikrai ne veltui – vintažinės detalės  ne tik puošia, bet ir leidžia išsiskirti, sudomina, atrodo romantiškai, subtiliai, skoningai…

  • Nuotraukos

Dar viena šių metų tendencija, kuriomis gali pasigirti pakuočių dizainas, yra nuotraukų naudojimas. Pastarosios  yra ypač geras pasirinkimas, kai siekiama sukurti tikrovišką pakuotės vaizdą,  vaizdu papasakoti istoriją, suteikti unikalumo.

 

Akivaizdu, kad 2018 – ųjų grafinis dizainas, interneto svetainių, pakuočių bei logotipų dizainas ir jų kūrimas pasikeitė stipriai, o ryškiausios tendencijos – neįprasto šrifto, nuotraukų, pastelinių spalvų, laisvos formos piešinių, vintažo elementų naudojimas, o taip pat ir asimetrinis išdėstymas.

Grafinio dizaino tendencijos 2018 metais