Logotipo kūrimas, internetinės svetainės kūrimas, grafinio dizaino paslaugos – labai svarbios jūsų verslui. Tačiau dar svarbiau vengti šių klaidų

Verslas – viena svarbiausių sričių gyvenime: ne tik leidžia realizuoti savo svajones, lavinti tam tikras savybes ir įgūdžius, bet ir suteikia galimybę pilnavertiškai gyventi, o taip pat generuoja didžiulius pinigų srautus. Taigi, jei reikėtų įvardinti dalykus, kurie priverčia pasaulį suktis, tai verslas neabejotinai būtų vienas iš jų. Tačiau nors verslas iš tiesų suteikia labai daug naudos abiems pusėms, nesunku pastebėti, jog ir pareikalauja daug. Jei norėtume išvardinti viską, ką tenka atiduoti vardan verslo, sąrašas būtų tikrai nekuklus savo apimtimi. Tačiau šį kartą apsiribosime vos trimis dalykais, kurie labai svarbūs kiekvienam verslui, tačiau dar svarbiau – nedaryti tam tikrų, su jais susijusių klaidų. Taigi, trejetukas, kuriuo kviečiame susidomėti, yra toks: logotipas, logotipų dizainas, logotipų kūrimas; internetinė svetainė, internetinės svetainės kūrimas ir grafinio dizaino paslaugos. Tad, kokių klaidų svarbu vengti? Netrukus jas ir aptarsime, o kol kas svarbu pasakyti, kad tų klaidų yra ne taip jau ir mažai. Taigi, tai tik padidina galimybę suklysti.

Pernelyg sudėtingas logotipas

Tai, kad logotipas yra vienas svarbiausių verslo elementų; tai, kad jis išskiria jūsų verslą iš daugybės kitų; tai, kad logotipai gali perteikti net svarbiausių verslo žinutę, ko gero, jau girdėjote daugybę kartų. Tačiau reiktų nepamiršti ir detalės, kuri neretai tampa klaidos priežastimi. Nemažai žmonių, apakinti logotipų svarbos, ima galvoti, kad geriausiai visus šiuos lūkesčius pateisinti gali pernelyg sudėtingas, įmantrus logotipas. Puikia visiems žinoma taisyklė sako, kad daugiau ne visada yra geriau. Perfrazuojant ją, būtų galima tvirtinti, kad įmantriau, taip pat yra ne visada geriau. Marketingo specialistų teigimu, įmantrus logotipų dizainas tikrai ne visada yra geriausia išeitis, kadangi labai dažnai sulaukiama priešingo efekto. Įmantrus logotipų dizainas neretai tampa priežastimi, kodėl logotipas yra sunkiai arba dar blogiau, apskritai neįsimenamas. Specialistų teigimu, kur kas daugiau šansų sulaukti sėkmės turi tie, kurie pasirenka paprastus, nesudėtingus, tačiau taiklius logotipus.

Logotipas sudarytas iš daugybės smulkių detalių

Ne paslaptis ir tai, kad nemaža dalis verslo atstovų, kuriems reikalingas logotipas, nusprendžia, kad jiems reikalingas skiriamasis ženklas, sudarytas iš… daugybės smulkių detalių. Tikimąsi, kad toks sprendimas užtikrins puikų rezultatą. Tačiau – nieko panašaus. Priešingai, sprendimas sudaryti šį verslo ženklą iš daugybė smulkių detalių yra viena didžiausių klaidų. Visa tai todėl, kad toks sprendimas apsunkina logotipo naudojimą įvairiais formatais – smulkios detalės gali susilieti į vieną nepaaiškinamą visumą. Be to, reikia akcentuoti ir dar vieną scenarijų: dažnai galvojama, kad logotipas, sudarytas iš smulkių detalių, bus lengvai įsimenamas. Tačiau ir šiam lūkesčiui tikrai ne visada yra lemta išsipildyti, kadangi praktika jau seniai parodė, jog logotipai, sudaryti iš smulkų detalių, yra kur kas sunkiau įsimenami.
Logotipo suvokimas reikalauja didelių intelektualinių sugebėjimų – jis nėra greitai bei aiškiai suvokiamas
Taip, tai dar viena klaida, kuri, deja, yra daroma ypač dažnai. Logotipų užsakovai neretai yra linkę manyti, neva logotipas turi atrodyti taip, kad jo nebūtų įmanoma suvokti ir nešamos žinutės įminti vos per kelias akimirkas. Dažnai galvojama, kad bandymų įminti logotipo esmę, turi būti ne vienas ir tokiu būdu jis bus kur kas geriau įsimenamas. Vis dėlto, nieko panašaus – geriausių rezultatų bus pasiekiama tik tuo atveju, jei logotipų dizainas bus aiškiai bei greitai suvokiamas. Specialistai tvirtina, kad bene pats geriausias sprendimas yra tokie logotipai, į kuriuos pažvelgus, vos po 2 – 3 sekundžių, galima suprasti jų esmę ar skleidžiamą žinutę.

Bandymas sutaupyti logotipo sąskaita

Taip, tai yra dar viena klaida, kurią, deja, dažnai daro daugelis žmonių. Gaila, tačiau vis dar dažnai galima išgirsti netinkamai suformuotas nuomones logotipo svarbą – nemažai dalis žmonių galvoja, kad logotipas – ne daugiau nei piešinys, kurio paneigimas reikalauja vos kelių valandų darbo. Būtent tai yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl yra stengiamasi sutaupyti logotipo sąskaita. Iš tiesų – nieko panašaus: reikia pastebėti, kad logotipų kūrimas yra gerokai sudėtingesnis, ilgesnis ir daug žinių, tam tikrų savybių reikalaujantis procesas. Visų pirma, reikia paneigti faktą apie tai, kad logotipų kūrimas ir prasideda nuo logotipų kūrimo. Nieko panašaus – iš tiesų pirmiausia reikia atlikti analizę – vertinti konkurentų logotipus ir vengi panašumo į juos. Tačiau ir tai dar ne visi paruošiamieji darbai, kuriuos yra būtina atlikti prieš kuriant logotipą – būtina iš anksto aiškiai suvokti, kas bus vaizduojama logotipe, kokią žinutę jis turi perteikti. Beje, svarbu pažymėti, jog šis procesas dažniausiai nebūna nei greitas, nei lengvas: jis gali turkti net kelias savaites. Ir tik įvertinus konkurentų logotipus, tik turint aiškią idėją, kaip turėtų atrodyti naujojo logotipo dizainas, prasideda darbas. Beje, dažnu atveju yra kuriamos ir bent kelios logotipo versijos, iš kurių vėliau pasirenkama viena. Taigi, kaip matyti, visa tai reiškia paprastą dalyką – logotipų kūrimas yra iš tiesų sudėtingas, daug įvairių įgūdžių bei žinių reikalaujantis procesas. Be to, reikia įvertinti ir logotipų svarbą bei naudojimą laiką – juk būtent šis ženklas pristatys jūsų verslą, išskirs jį iš daugybės kitų, ir, galbūt, jį naudosite visą verslo gyvavimo laiką. taigi, įvertinus visas šias aplinkybes, aišku tik viena – logotipų kūrimas tiesiog negali būti pigus. Todėl viena grubiausių bei brangiausių klaidų, kokią tik gali padaryti logotipą užsakantis asmuo, yra bandymas sutaupyti šio ženklo sąskaita.

Sukurto logotipo tobulinimas

Nors tai gali pasirodyti šiek tiek keista, tačiau ši klaida iš tiesų yra labai dažna. Reikia pastebėti, kad kai kurie užsakovai, gavę jau išbaigtą logotipą, neatsispiria pagundai jį patys patobulinti. Belieka tik pridurti, kad tokie bandymai beveiki visi iki vieno baigiasi nesėkmėmis. Logotipas nėra patobulinamas, jis tiesiog sugadinamas. Taigi, jei artimiausiu metu planuojate užsakyti logotipą, išvydę galutinį rezultatą, atsisakykite minties jį patobulinti. Atminkite, kad logotipų kūrėjai padarė viską, ko reikėjo. Tuo tarpu jūsų, kaip užsakovo, užduotys, yra dvi: pirmoji – žinoti, koks logotipas turi reprezentuoti jūsų verslą, antra – rasti profesionalius jų kūrėjus.

Neatnaujinamas logotipas

Nors kartais galima išgirsti nuomonių, jog to nereikėtų daryti (neva, koks logotipas buvo sukurtas, toks ir turėtų būti), reikia pastebėti, jog tai tikrai ne visada yra pats geriausias sprendimas, o kartais – apskritai gali tapti pražūtingu nuosprendžiu. Taigi, kaip reikėtų elgtis iš tiesų? Atnaujinti logotipą ar ne? Gera žinia ta, kad atsakymą į šį klausimą rasti nėra taip sudėtinga: jei, bėgant laikui, pasikeitė jūsų verslo koncepcija, paskirtis, misija ar vizija, tai gali būti rimtas ženklas, verčiantis pagalvoti ir apie logotipo atnaujinimą.

Interneto svetainė, turinti neinformatyvų turinį

Dar vienas svarbus elementas, reikalingas kiekvienam verslui, yra interneto svetainė. Vis dėlto, nors be šio akcento tiesiog negali būti įsivaizduojamas sėkmingas šių dienų verslas, nesunku pastebėti, kad su tuo yra susiję ir daugybė klaidų. Viena iš jų – neefektyvus turinys. Kaip žinia, interneto svetainė ir yra kuriama tam, kad būtų galima pateikti turinį, susijusį su verslu, gaminamais produktais ar siūlomomis paslaugomis. Tačiau pamirštamas bene pats svarbiausias dalykas – turinys turi būti efektyvus, naudingas, informatyvus, galintis pritraukti naujus klientus. Būtent su tuo ir yra susijusi dar viena klaida – nepateikiamas neinformatyvus turinys, nenešantis maksimalios naudos. Dauguma užsakovų yra linkę galvoti, kad svarbiausia – puikus dizainas ir techninis išpildymas, tuo tarpu pamirštama turinio svarba. Tai, kokį turinį pateiksite, turės labai didelę įtaką Jūsų verslo pristatymui, naujų klientų atsiradimui, o taip pat verslo žinomumui.

Nekūrybiškas, niekuo neišsiskiriantis interneto svetainės dizainas

Ar kada paklausėte savęs, kiek internetinių svetainių šiuo metu egzistuoja? Ir, jei toks klausimas nebuvo iškeltas, tai, svarbiausia, kad tikslaus atsakymo į jį ir nerasite. Tačiau skaičiai iš tiesų yra daugiau nei stulbinantys – interneto svetainės yra skaičiuojamos milijonais. Tačiau ir tai – dar ne viskas – kiekvieną dieną šis skaičius papildomas naujomis interneto svetainėmis. Taigi, svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad jūsų verslą pristatysianti interneto svetainė bus tik viena iš daugybės kitų. Tad pats metas pagalvoti apie tai, kuo galite patraukti dėmesį. Jūsų verslą pristatanti interneto svetainė turi išsiskirti iš kitų. Savaime suprantama, tai, koks bus rezultatas ir ar apvyks įgyvendinti šį tikslą, didele dalimi priklausys nuo internetinės svetainės kūrėjų. Visus lūkesčius išpildyti bus kur kas lengviau tuo atveju, jei bus pasirinktas profesionalus internetinės svetainės kūrimas.

Neatnaujinama interneto svetainė

Šių dienų verslo atstovai darbo daug įvairių klaidų, susijusių ne tik interneto svetainės kūrimu, bet ir su kitomis aplinkybėmis. Dar viena, dažnai daroma klaida yra ta, kad pamirštama ar dėl įvairių priežasčių neatnaujinama interneto svetainė. Reikia nepamiršti, kad verslas yra gyvas organizmas – bėgant laikui, jis keičiasi, auga, vystosi, tobulėja, vienų sprendimų atsisakoma, kitus nusprendžiama įgyvendinti. Taigi, belieka tik pridurti, kad visi su tuo susiję atributai, taip pat turi keistis, o interneto svetainė – ne išimtis. Tad, bėgant laikui, nepamirškite įgyvendinti naujus pokyčius, kurie jūsų interneto svetainę paverstų kur kas modernesne, patogesne. Dar vienas svarbus aspektas yra turinio atnaujinimas. Pastarasis turėtų būti atnaujinamas kartą, vos tik turite naujienų, kuriuos galėtų būti aktualios visuomenei.

Kuriant logotipą ir interneto svetainę, nepagalvojama apie tikslinę auditoriją

Dar viena klaida, galinti lemti tam tikrus praradimus, yra tokia: kuriant interneto svetainę bei logotipą, nepagalvojama apie tikslinę auditoriją. Bene pats didžiausias praradimas, kokį galite patirti dėl šio sprendimo, yra kur kas mažesnis susidomėjimas jūsų verslui. Taigi, belieka tik pridurti, kad prieš kuriant šiuos svarbius jūsų verslo atributus, pirmiausia reikėtų pagalvoti apie tai, kokie sprendimai labiausiai sužavėtų jūsų tikslinė auditoriją. Pavyzdžiui, jei jūsų verslas yra susiję su grožiu ir skirtas merginoms bei moterims, tai reikėtų nevengti šviesių, gražių spalvų, lengvumo, žaismingumo, stilingumo, nepamaišytų ir viena kita saldesnė detalė. Tuo tarpu jei jūsų verslas skirtas solidžioms kompanijoms, turėtų dominuoti griežtumas, tikslumas, aiškumas.

 

Grafinio dizaino paslaugos pasirenkamos neatsakingai

Pats metas pakalbėti ir apie dar vieną dažnai daromą klaidą. Ne paslaptis, kad šiuolaikiniam verslui išsiversti be grafinio dizaino paslaugų yra beveik neįmanoma. Tačiau dėmesį verta atkreipti į tai, kad grafinio dizaino paslaugos neretai būna pasirenkamos neatsakingai – neįvertinama jų teikėjų patirtis, nuveikti darbai. Taigi, jei norite, kad grafinio dizaino paslaugos jūsų verslui neštų vien naudą, turite ypač atsakingai rinktis jų teikėjus.
Logotipas, logotipų dizainas, logotipų kūrimas; internetinė svetainė, internetinės svetainės kūrimas ir grafinio dizaino paslaugos – tai, kas svarbu kiekvienam verslui, tačiau netinkamai priimti sprendimai, gali virsti brangiai kainuojančiomis klaidomis. Taigi, dabar jau žinote, kokių klaidų turėtumėte vengti.